دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

سکوت در برابر زد و بندهای انتخاباتی معنا ندارد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: وقتی ایام انتخابات نزدیک می‌شود، با باندهای مختلف تماس می‌گیرند و زد و بند می‌کنند که چه کسی نماینده شود، اینها را ما می‌دانیم، حالا هیچ ‌چیزی نگوییم تا وحدت حاصل شود، آیا انقلاب ما برای این به وجود آمد؟

 به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش پژوهشی ـ فرهنگی استان خوزستان که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، خدمت‌ در نظام اسلامی را بالاترین افتخار دانست و اظهار کرد: خدمت‌ کردن افتخار و آرزوی مسلمان واقعی به ویژه شیعیان امیرالمومنین (ع) است.
وی افزود: خدماتی که در یک جامعه و در سایه نظام اسلامی با برنامه، هدف و رهبری مشخص باشد، بازده بیشتر و بهتری خواهد داشت.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: هرچه نیروها متراکم‌تر و بر اساس یک محور متحد باشند، توفیقات زیادی شامل آنها می‌شود و نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر وحدت مردم ایران، حول رهبری حضرت امام (ره) نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، تصریح کرد: بعد از 30 سال حرکت‌هایی در کشورهای منطقه شکل گرفته که بزرگ‌ترین مشکل آنها نداشتن رهبری مقبول است.
وی بیان کرد: در افغانستان، حرکت جهادی شکل گرفت که بیش از 90 درصد رویکرد اسلامی داشت، اما چون رهبری واحد نداشتند، دشمن در خانه آنها لانه کرد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: حرکت‌های شمال آفریقا و بخشی از خاورمیانه همین مشکل را دارند و هرجا رهبری دینی باشد که مردم علاقه‌مند او باشند، وحدت حاصل می‌شود و نمونه آن تونس است که نسبت به سایر کشورهای انقلابی موفق‌تر است.
وی با بیان اینکه ایده و رهبری واحد برای اجرای احکام اسلامی ایجاب می‌کند که سعی کنیم وحدت، و هماهنگی را حفظ کنیم، گفت: برخی مسائل ایجاب می‌کرد که حضرت امام (ره) تنوع سلیقه‌ها را بپذیرند، بنابر این بر وحدت و همدلی تاکید داشتند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه منافع فردی، گروهی و خانوادگی و عدم اخلاص در بعضی‌ افراد سبب می‌شود وحدت در جامعه ایجاد نشود، افزود: ایده‌آل آن است که همه یک راه و یک هدف داشته باشند؛ البته اینکه همه باید یک جور فکر کنند، هرگز شدنی نیست چون انسان‌ها با هم تفاوت دارند.
وی با بیان اینکه هر چه جامعه از سطح معلومات و آگاهی بالاتری برخوردار باشد، امکان وحدت بیشتر می‌شود، ادامه داد: باید منافع جامعه و اسلام را بر منافع شخصی مقدم بداریم و شناخت، آگاهی و بصیرت مردم را بالا ببریم و با کنترل هوای نفسانی به فکر منافع اسلام باشیم.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: همیشه در بین مردم کسانی هستند که شناختشان عمیق نیست و برای منافع خود و خانواده و اطرافیان بیش از دیگران ارزش قائل هستند و در حالی که دم از قانون و حمایت از مستضعفین می‌زنند، اما وقتی منافع خودشان به میان می‌آید این حرف‌ها رنگ می‌بازد.
وی اضافه کرد: زمانی در جامعه مشکل پیدا می‌شود که کسانی با رموز روانشناختی و تبلیغات، بر باطل، لباس حق می‌پوشانند و اهداف پلید را با لباس اسلامی دنبال می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که اختلاف بین همرزمان و دوستان به وجود می‌آید و این مسائل کمابیش بوده و امروز نیز وجود دارد و دلیل آن این است که تجربه شیطان بیشتر شده است.

مصباح‌یزدی با اشاره به جنگ جمل و نقش همسر پیامبر (ص) و برخی اصحاب ایشان در این جنگ گفت: امروز با صحنه‌هایی مواجه هستیم که انسان را می‌فریبد، بنابراین باید ببینیم که چه کسی حق می‌گوید، اول حق را بشناسیم اگر حق را شناختیم می‌توانیم پیروان حق را بشناسیم و بدانیم از چه کسانی فاصله بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به شعار وحدت اکتفا کنیم و باید ببینیم حق کجاست، ‌تصریح کرد: تلاش کنیم به حرکت‌ها و شعارهای نمادین اکتفا نکرده و احتمال دهیم که در زیر این حرکت‌های پرزرق و برق اهداف دیگری نیز وجود دارد.
وی با بیان این که وحدت یک ارزش اسلامی است، گفت: در مسایل سیاسی تعارض ارزش‌ها همیشه وجود داشته و باید همیشه حق را رعایت کرد و از کسی حمایت کنیم که حجت شرعی داشته باشیم و بی‌خودی او را مطلق ندانیم و یا سوءظن بی‌مورد نداشته باشیم.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: ‌در مورد اشخاص نباید تنها به ظواهر اکتفا کرد و اگر بدون تحقیق به کسی اعتماد کردید و مشکل اعتقادی و اخلاقی داشت، مسئول هستید.
وی تصریح کرد: کسی که رأی را به صندوق می‌اندازد در نمایندگی آن شخص شریک است.
مصباح‌یزدی بیان کرد: وحدت باید در راستای حق باشد، اگر در این خصوص نباشد با مارکسیست‌ها و جنایتکارها هم می‌شود وحدت داشت.
وی ادامه داد: وحدتی که بر اساس حق باشد، مطلوب ماست، اما وقتی آدم با کسانی تبانی کند و منافعی را تقسیم کند که موجب وحدت شود آیا این درست است؟ وقتی ایام انتخابات نزدیک می‌شود، با باندهای مختلف تماس می‌گیرند و زد و بند می‌کنند که چه کسی نماینده شود، اینها را ما می‌دانیم، حالا هیچ‌چیزی نگوییم تا وحدت حاصل شود؟ آیا انقلاب ما برای این به وجود آمد؟
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: آیا صدها و هزارها شهید دادیم که عده‌ای قدرت را در دست بگیرند و منافع را بین خود تقسیم کنند و حقوق 90 درصد در جیب 10 درصد باشد و بروند در هر کشور خارجی زندگی کنند و کسی هم حق نداشته باشد، مطالبه کند؟انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 30467

 
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:خبر-اخبارروز, توسط محمد